Har du funderat över hur Mesa, GLX och OpenGL hänger ihop? Undrar du varför alla pratar om DRI? Är du nyfiken på hur man skriver en drivrutin för 3D-hårdvara?
Under den här upplysningen kommer du bland annat att
få svar på följande frågor:
Förkunskapskrav: Vill man ha något utbyte av den korta introduktionen till drivrutiner är det bra om man kan C. Annars krävs inga speciella förkunskaper för att få något utbyte av upplysningen.
Andreas Ehliar har studerat Datateknik i 2 år och är även en av utvecklarna bakom Utah GLX.
Alla är välkomna till UppLYSning! Om inget annat meddelas så hålls föredragen på tisdagar klockan 18:15 - 20:00 i IDA:s seminarierum Estraden på andra våningen i E-huset.
Titta efter våra affischer och på våra WWW-sidor. Vi ordnar föredrag både för nybörjare och dem som redan kan en hel del. Aktuellt program hittar du på http://www.lysator.liu.se/upplysning/